Tietosuojaseloste

Hoiva7 ry tietosuojaseloste

1. Rekisterinpitäjä

Hoiva7 ry. Puheenjohtaja: Simo Airismäki.

Yhteystiedot: simo.airismaki@gmail.com, puh. 045-8518 535.

2. Yhteyshenkilö rekisteriä koskevissa asioissa

Puheenjohtaja, Simo Airismäki

3. Rekisterin nimi

Hoiva7 ry jäsenrekisteri.

4. Rekisteröidyt

Jäsenet, kannatusjäsenet, yritykset ja yhteisöt, sekä kunniajäsenet.

5. Rekisterin pitämisen ja henkilötietojen käsittelyn perusteet ja käyttötarkoitus

Henkilön/yhteisön itsensä antama suostumus.

Rekisterissä olevia yhteystietoja käytetään jäsenmaksujen lähettämiseen, kokouskutsujen ja jäsenkirjeiden lähettämiseen ja muihin vastaaviin tarpeellisiin tiedotustehtäviin, sekä yhdistyksen yhteistyöhön yritysten ja yrittäjien kanssa. Henkilötietoja ei luovuteta ulkopuolisille.

6. Käsiteltävät henkilötiedot

Jäsenistä kerätään nimi- ja osoitetiedot, puhelinnumero ja sähköpostiosoite, jos viimeksimainittu on.

7. Säännönmukaiset tietolähteet

Tiedot kerätään jäseniltä ja yhteistyökumppaneilta sen mukaan mitä he itse ovat ilmoittaneet.

8. Tietojen luovutus ja siirtäminen

Tietojen luovutuksia voidaan tehdä vain rekisteröityjen suostumuksella. Emme siirrä tietoja EU/ETA-maiden ulkopuolelle.

9.  Tietojen suojaus

Tietoihin pääsevät käsiksi vain yhdistyksen toiminnan kannalta välttämättömät henkilöt, kuten verkkosivujen ylläpitäjä ja jäsenrekisterin ylläpitäjä. Tiedot ovat salasanojen takana ja verkkoyhteydet ovat asianmukaisesti suojatut. Käytössämme on salasanat ja palomuurit.

10. Tietojen käsittelyn kesto

Tietoja säilytetään vain välttämättömin ja sen mukaan mitä laki säätää tietojen säilytyksen kestosta. Jos jäsen haluaa poistua rekisteristä, tiedot poistetaan välittömästi. Jos jäsen osallistuu kokouksiin, täytyy tietoja säilyttää kirjanpitoaineistossa kirjanpitolain mukaan kuusi (6) vuotta.

Tietoja käsittelevät vain yhdistyksen jäsenrekisterin ylläpitäjä ja verkkosivujen ylläpitäjä. Tarvittaessa voimme ulkoistaa henkilötietojen käsittelyn osittain kolmannelle osapuolelle, jolloin takaamme sopimusjärjestelyin, että henkilötietoja käsitellään voimassa olevan tietosuojalainsäädännön mukaisesti ja muutoin asianmukaisesti. Emme siirrä tietoja ilman jäsenen lupaa.

12. Automaattinen päätöksenteko ja profilointi

Tietojenkäsittely ei sisällä automaattista profilointia.

13. Rekisteröityjen oikeudet

Tarkastusoikeus eli oikeus tarkistaa rekisteriin tallennetut henkilötiedot. Jos tiedoissa ilmenee virheellisyyksiä tai puutteita, voi rekisteröity pyytää korjaamaan tai täydentämään tiedot oikeiksi.

Vastustamisoikeus eli oikeus vastustaa henkilötietojensa käsittelyä, mikäli rekisteröity kokee, että henkilötietoja on käsitelty lainvastaisesti tai ilman asianmukaista oikeutta.

Poisto-oikeus eli oikeus pyytää poistamaan rekisteriin tallennettuja tietoja. Rekisteröidyllä on lisäksi oikeus rajoittaa tietojen käsittelyä.

Tiedonsiirto-oikeus eli oikeus siirtää tietojaan järjestelmästä toiseen.

Valitusoikeus eli oikeus tehdä valitus tietosuojavaltuutetulle, jos rekisteröity kokee, että henkilötietojen käsitelyssä on rikottu voimassa olevaa tietosuojalainsäädäntöä.

Rekisterinpitäjä voi kieltäytyä toteuttamasta vastustamista tai poistoa koskevaa pyyntöä ainoastaan laissa säädetyin perustein. Mikäli rekisterinpitäjä ei suostu rekisteröidyn vaatimuksiin, on rekisteröidyllä oikeus tehdä valitus tietosuojavaltuutetulle. Rekisteröidyllä on myös oikeus vaatia, että kiistanalaisten tietojen käsittelyä rajoitetaan siksi aikaa, kunnes asia saadaan ratkaistuksi.

14. Yhteydenotot

Lisätietoja antaa ja kysymyksiin vastaa tarvittaessa rekisterinpitäjä Päivi Hokkanen. Yhteydenotot ensisijaisesti näiden verkkosivujen yhteydenottolomakkeella tai sähköpostitse hokkanen4 (at) gmail.com

15. Muutokset tietosuojaselosteessa

Tarvittaessa päivitämme tietosuojaselostettamme ja merkittävissä muutoksissa tiedotamme rekisterissä olevia jäseniä sähköpostitse tai kirjeitse. Laitamme myöskin muutokset näkyville päivättyinä tähän tietosuojaselosteeseen. Suosittelemme, että käytte säännöllisesti sivuillamme ja huomioitte mahdolliset muutokset selosteessa.